26.1.2011

Minäminäminä ja vähän muutakin!

Jee, minä (not). Mut tukka! 

Elijuu, nykyinen pärstäkerroin näyttää tuolta, lähinnä tuo kuontalo on muuttunut blondista takasin tuohon punaseen, ja tällä kertaa kyseessä on OIKEESTI punainen lopputulos eikä ruskea! Jee tykkään :) Kuva on muuten viime perjantailta joten silmälagaus laitettakoon humalan piikkiin 8). 

No jaahas, pitäis siis ittestään tässä nyt jotain alkuun satuilla, mistähän alottais.. Oon oikeesti tosi huono kertoon itestäni kaikkea. Ja joo en teekkään tästä sellasta isoo kuvapostausta et tungen kaikenmaailman kuvia tähän, tyylin kehitysvaiheet (eli naurukarkelot) sitten myöhemmin! 

No oon syntynyt Helsingissä kesäkuussa 1991, eli täytän tänä vuonna tasan kaksikymmentä vuotta! (wohoo..) Koko ikäni oon tosin asunut Vantaan puolella, millon missäkin.Vuonna 2010 muutin sitten avopuolison, Rikun, kanssa Helsingin Suutarilaan mukavan kokoiseen kaksioon. 

Ala-asteella olin kai normaali lapsi joka piti äitin ostamia Tarjoustalon vaatteita päällään kivasti hypellen kouluun ja näin.. paskat.. en ikinä oikeesti tykännyt mennä kouluun, ekalla luokalla äitin piti oikeesti varmaan kantaa mut luokkaan että suostuin menemään sinne. 1-2 luokan olin Ilolan koulussa, ja joo oli sellanen läävä koko roska et :DD siellä sai mennä niinkun huvittaa. No ei siitä sen enempää, olin kyllä oikeesti (omasta mielestäni) mukava lapsi, ja mulla oli kivasti kavereita. Aina olin tosin se isokokoisin luokalla, oon aina ollut noin 20kg painavampi kun muut tytöt meidän luokalla, tosin enhän mä kauheesti niiden painojakaan kyselly, mutta näin veikkasin. 
Yläaste taas, no tarviiko siitä edes puhua, kaikki meni putkeen kunnes ysillä jouduttiin kaikki vaihtamaan koulua Vantaan ihanien säästötoimien takia, kiitos siitä. Tosin ehkä ton vaihdoksen takia aloin tutustumaan yhteen mun parhaimmista kavereista paljon paremmin, Tyttiin. Se tahtoi meidän luokallekin, ja no siitähän se häröily sitten alkokin :D. Ysin jälkeen en tiennyt yhtään minne menen, lukio ei ollut mulle vaihtoehto ja koitinkin muutamaan amikseen, no en päässyt joten menin kymppiluokalle, josta sitten menin vaatetusalalle Hiekkaharjuun, siihen kyllästyin noin puolessa vuodessa ja vuoden jälkeen vaihdoin nykyiseen kouluuni Käpylään ja näillä näkymin ensivuonna musta olis tarkoitus tulla ulkoasuntoteuttaja! 

mm. tälläsen puuhasin koulussa Tytin ja sen aviomiehen bändille viimevuonna

Jee, onpas varmaan maailman edustavin kouluduuni :DD En nyt oo kauheesti noita koneelle tallennellukkaa ja suurin osa on koulussa (ylläri). Mutta joo, mä siis teen julisteita, lehtitaittoja, kansia... paketteja esimerkiksi tehdään nyt graafisen suunnittelun kurssilla, ehkä tajuutte? Ärsyttää vaan opiskella alaa kun edes ammattilaiset ei tiedä mikä on ulkoasuntoteuttaja "ai mikä asunto toteuttaja?" jee -..-

No mun elämään on tietty kuulunut muutakin kun koulu. En nyt tietenkään kaikkea ala selittelemään koska muuten saattaisin innostuksissani haukkua muutaman ihmisen ihan lyttyyn jota en todellakaan halua tehdä, ei en alennu kenenkään tasolle. Oon diagnosoinu itse itseltäni vaikka minkämoista mielenterveydellistä sairautta saadakseni selityksen aina sille miks käyttäydyn tietyllä tavalla. Lääkäreiden mielestä ei missään ole mitään vikaa, joten en ole minnekään jaksanut enää vaivautua. Psykologilla käyn koulussa ihan oman psyykkeeni takia, mm. sen psyykkeen takia en mennytkään lukioon, enkä usko että pärjään ammattikorkeakoulussakaan :D 

Voi taas tekisi mieli kirjottaa vihasta tekstiä muutamasta ihmisestä muttakun ei. Oon oikeesti tosi mukava kaikille enkä voi sanoa vihaavani ketään. Mua kohtaan ollaan käyttäydytty tosi mulkusti, en anna anteeksi, mutta en myöskään halua vihata. En näe siinä mitään erikoista, en vaan tykkää olla pitkävihanen se stressaa mua. 

Teen varmaankin jossain vaiheessa erikseen ystäväesittelypostauksen johon vähän latelen kuvia ja tekstiä/mielipiteitä sellasista ihmisistä joiden kanssa oon tällä hetkellä tosi paljon tekemisissä. Laitathan sitten kommenttia jos et tahdo omaa naamaasi tänne niin sitten blurrailen sen! 

Musta tuntuu että tästä tulee kilometripostaus mutta no, parempi näin kun kaksi lyhyttä eh?

Painonvartijat, tottumukset, mielipiteet ja muu schaisse

Oon siis tosiaan aikaisemminkin yrittänyt laihduttaa mutta se on jäänyt sen painon putoamisen hitauteen ja sitten on ollut kesää ja kaikkea muuta jollon tulee natustettua vaikka mitä. Tällä kertaa se lähti siitä, että huomasin viime keväästä paino oli noussut 10kg, heti sen jälkeen kun olin alottanut nykyiset e-pillerit, vaikka söin samalla tavalla kuin ennen niitä (eli huonosti). No, oon päätynyt painonvartijoihin sen takia, koska sen avulla saa kuitenkin syödä mitä tykkää tietyissä rajoissa tietty. En tykkää kaloreiden laskemisesta ja painonvartijoissa kaikelle onkin määrätty ennalta jokin PISTEarvo. Netistä hiukan lueskeltuani ja hetken pähkäiltyäni yksi piste on noin 60kcal. 
Pisteettömiä tuotteita saa vetää vaikka kuinka paljon, niitä on suurin osa kasviksista, ja jotkin hedelmät (esimerkiksi mun lemppari appelsiini sekä omena). Samoin light-juomia saisi vetää huoletta, MUTTA olen aspartaamivastainen joten en niitä vetele. Pidän viikonloput "herkkupäivinä" jolloin saan juoda limua TAVALLISTA kokista, en halua kieltää iteltäni mitään koska pelkään ahmimista. Tosin olen jo kieltänyt mm. meetwurstin, juuston ja osakseen vanukkaat.. (ja nyt kun puhun tästä niin tekee kaikkea noita mieli, kiitos taas) En ole tietystikkään paljoa paskaakaan saanut pois, verrattuna muutamaan ihmiseen jotka laihduttavat karppaamalla. Itse en pystyisi siihen, haluan kuitenkin voida syödä normaalisti myös laihduttamisen jälkeen, koska karppauksenhan jälkeen ei ainakaan monet suosittele palaamaan enää perunaan ynnämuuhun, en tosin tiedä kun en ole kokeillut :D 

Kesään mennessä ellen ole päässyt välitavoitteeseeni (mikä on se pillereiden tuoman 10kg:n pois saanti), on pakko tiukentaa jostain.. eli siis pienennän VIELÄ annoskokoja sekä rajoitan limun esim yhteen päivään viikonlopulle. Tosin jos oon oikeessa siitä että se on pillereistä, niiden lopettamisen pitäisi auttaa laihduttamista. 
Mittaan itseni ensi kuun puolella ja katson sitten mihin ollaan päästy kuukaudessa, en näe mitään järkeä päivittäisissä punnituksissa tai mitan ottamisissa.. isompi onnistumisen fiilis tulee kun näkee kuukauden tuloksen ja (toivottavasti) isomman luvun. 

Eli juu, en siis todellakaan käy missään painonvartijoiden ryhmässä, sillä niiltähän loppui kai viime vuoden lopussa toiminta suomessa. Löysin äidiltä nämä kotona tehtävät jutut, ja Rikun mummilta sain vielä tuon ostajan oppaan, josta on hyötyä tietyissä tuotteissa.

Elikkä näistä kirjasista on siis tarkoitus katsella pisteet. Tuossa maista muutos-lehtisessä on myös ohjeet miten pisteet lasketaan ja mitä kaikkea tuohon Painonvartijat-kotona hommeliin kuuluu :)

Tossa näätte kivasti mitä oon tänään syönyt.. tohon listaan oon unohtanu viel merkitä banaanin josta menee 2 pistettä, yhteensä siis 19,5 tähän mennessä. Oon kirjottanu noi tosi huolellisesti ja kaikkee...

Otin sitten huvikseni Leivonnaiset-välilehdeltä tälläsen kuvan että näkee vähän miten noi pisteet menee. Ruoat-osiossa sen tosin olisi nähnyt parhaiten.. Esimerkiksi puolikkaassa ravintolan normaalipitsassa on 11 pistettä, kun taas esim. kolmessa desissä mitä tahansa keittoa on 3 pistettä. Mutta tossa nyt pari noita keksejä. Kertokaa mitä HITTOA karjalanpiirakka tekee leivonnaisissa?

Ja sitten sinne kuuluu tällänen liikuntahommelikin.. Ylimmäinen palkki on liikunnan teho ja aika, eli esim jos harrastat 30min rasittavaa liikuntaa, siirrät tuon 30-viivan rasittavan kohdalle ja katsot alemmasta ruudusta oman painosi mukaan paljonko olet kuluttanut liikuntapisteitä. Ne voi sitten joko syödä (lihomatta) tai jättää säästöön esim. tulevia juhlia varten tms. Tai sitten vaan olla iloinen kun jää vaikkapa 6 pistettä "voitolle". 

Tuohon viellä se, että mä en todellakaan säästele pisteitä jos on esim juhlat tulossa, pyrin syömään sen päivän kuitenkin terveellisesti, mutta sillon kun mä otan alkoholia niin mähän otan enkä meinaa. Tiedän mitä kaloripaskoja ne on mutta en halua tissutella ja lipitellä kahta tölkkiä illan aikana koska en "saa" juoda enempää...  Tosin yleensä sen jälkeen kun on ollut tuollanen ranttaliviikonloppu, joko syön vähemmän tai liikun enemmän seuraavalla viikolla.. (jee.. ihankun auttais, pulla mikä pulla :D) 

Tähän lopuksi viel nää kamat mitä sisko osti mulle matkamessuilta HairStoren kojulta!
Hienosti paintilla liitin ne yhteen ja piirsin tonne tuon nuolen.. En jaksanu olla taiteellinen. 
Elikkä tohon kuulu tuollanen paketti, jonka lista on tuolla ylempänä, 
-muotoilurauta, jolla saa tehtyä kivoja kiharoita ja siinä on kivoja timatteja!
-lämpösuoja (tuo eclipsen), enpäs ole kokeillut kun vanhaa vielä jäljellä
-joku xclusive (?) hiusgeeli, en varmaankaan tuu ikinä käyttään ku en käytä geeliä.. 
-päänhieromajuttu tuli kaupan päälle ku mun sisko oli niin kiva :DD ja voi että tekee hyvää..
- ja kuvaan unohtukin laittaa sellanen tärisevä hierontasysteemi (ei nyt ei ole kyseessä dildo).. sillä on kolme jalkaa ja sit sillä voi hieroo selkää... savvy?

Ja nyt mä voin ilolla ilmottaa että lopetan kirjottamisen tältä päivältä :DD kiva jos jaksoit lukea loppuun XDD!
Vastailen mielelläni kysymyksiin jos jotain herää tästä aiheesta :)
Ja nyt meikä menee jumppaamaan ->

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti